Buona Come il Pane (1981)

Italië

geregisseerd door Riccardo Sesani
met Saverio Marconi, Carmen Russo en Ada Pometti

Carmen Russo is een prostituee met stijl, ze weet de fantasieën van haar uitgelezen klanten aan te vullen. Bij toeval ontmoet zij de onhandige intellectueel Filippo die op haar valt en haar het hof maakt. Hij heeft echter niet in de gaten welk beroep ze uitoefent.

Laat me raden : u zag eerst de poster en besloot vervolgens de bijbehorende film toe te voegen . Zo ken ik u weer.
Goed, wat de 2 redenen zijn om naar deze sex comedy meets romkom te kijken lijkt me duidelijk en het beeld kan hier zonder onderschriften voor de gevorderde intellectueel zijn werk doen.
Die Russo was trouwens miss teen Italy 1971 en miss world international 1977, dat u het even weet. Die 2 extra bonuspunten had ze toen waarschijnlijk nog niet, zagen er af en toe een beetje erg fake uit, maar wat geeft het, zeker als je ziet wat ze verder nog in huis had. Haar "acteercarrìere" kwam nooit echt van de grond, helaas want ze doet het hier prima als hoer die de halve speeltijd vult met rollenspelletjes en/of stripacts, jammer alleen van de andere helft die in beslag wordt genomen door de wederwaardigheden van stuntel Filippo-Maria, gespeeld door een uiteraard bebrilde Marconi die moet doorgaan voor astronoom maar ernstig mentaal uitgedaagd lijkt te zijn in goeie ouwe sex comedy stijl.
Ik moet toegeven dat ik wel een paar keer heb moeten lachen, zeker om de bizarre opera/fantasy sequenties met spoofs op o.a. Othello en madama Butterfly, zoals u begrijpt wat kariger aangekleed dan gebruikelijk en voorzien van de passende muziek. De beginscène in de trein met Russo als non was ook wel grappig-en geil- incl. de clou.
Eigenlijk merkwaardig dat deze sex comedy waar de heldin ook echt vrijwel continu half of geheel naakt rondhupst, geen succes werd.