Alpenglüh'n im Dirndlrock (1974)

West-Duitsland
Komedie / Erotiek

geregisseerd door Sigi Rothemund
met Elisabeth Volkmann, Rinaldo Talamonti en Catharina Conti

In Vögelbrunn zien ze de klanten verdwijnen. Daarom willen ze een betere marktpositie, waar een minimum aantal inwoners voor nodig is. De nieuwe telling is over 10 maanden. Dan moet het dorp 7 inwoners gegroeid zijn. Iedereen doet zijn best bij de vruchtbare vrouwen. Een kleine Italiaanse toerist heeft veel succes.

FisherKing
Onvergetelijke film in het 'Tiroler' Genre van de vroege jaren zeventig ! Met een heel prettige Elisabeth Volkmann.

kappeuter (moderator)
Hey, moet er geen apostrophe of hoe dat ook heet tussen Alpenglühn, dus Alpenglüh'n.
Op het affiche wel. Is gluh'n misschien een afkorting van gluhwein ?

FisherKing
Je hebt gelijk Kappeuter!
Glüh'n is denk ik dialect voor Glühen .
Betekend Alpengloeien ( Het rooskleurig worden van de Alpen en de sneeuw bij op-en ondergaande zon )
Dirndlrock. De vrouwelijke rok van de traditionele Tiroolse en Beierse Kledingdracht. De mannen dragen Lederhosen !

avatar van narva77
He bah bah bah

avatar van jay73
Die poster is werkelijk fenomenaal!

FisherKing
Hele mooie poster; heeft Kappeuter gevonden !!
Overigen het plaatsje Vögelbrunn is afgeleid van het duitse vögelen wat xxxxxx betekend!

kappeuter (moderator)
Hiero het origineel waar ik mee aan het klooien ben geweest om de vouwen en zo er uit te strijken: http://www.cinecollector.de/media/alpengluehn.jpg

FisherKing
aardig gelukt Kappeuter !

kappeuter (moderator)
Ik was natuurlijk liever aan de slag gegaan met een echte foto van Elisabeth Volkmann.

avatar van narva77
He deze ken ik wel: Deze stond in NL bekend als 'Onder het rokje stoot het bokje deel 15'

avatar van petey
was het niet: Met mijn waldhoorn tussen ... en de rest ben ik vergeten

was het niet: Met mijn waldhoorn tussen ... en de rest ben ik vergeten
Met mijn waldhoorn tussen jouw alpenzusjes !

FK, is die stem van jou serieus?

Welke stem EmDee

Oké, maar ik houd je in gaten.

avatar van Mischa
Ach ja, die Alpenfilms...Branding in de Broekjes, Pikant gevrij in de Alpenwei -zucht- waar blijft de tijd?

Tiroler van het eerste soort met best wel veel grappige muziek en liedjes. Het verhaal is natuurlijk zeer flauw en ook wel belachelijk maar de uitvoering was best komisch (vooral door de liedjes). Uiteraard is de film aardig wat voorzien van bloot (vooral het bovenwerk) en daar draait deze film natuurlijk om. De cast (inclusief Elisabeth Volkmann uit "Klimbim" die poedelnaakt te bewonderen is, ze is trouwens een rasechte roodharige) deed het leuk en de dames zagen er best fraai uit. Een hoogvlieger in de Duitse Komedie/Erotiek is het echter niet, maar daar hadden de meeste Tiroler films wel last van.

O ja de befaamde lader in de Tiroler films werd veelvuldig gebruikt