Shadow Dancing (1988)

Canada

geregisseerd door Lewis Furey
met Christopher Plummer, James Kee en Shirley Douglas

Jessica heeft één grote wens: ze wil een beroemde danseres worden. Maar door haar middelmatige kwaliteiten en haar gebrek aan zelfvertrouwen kan ze geen werk vinden. Tot ze, door een ongeval van een andere danseres, een rol krijgt in het nieuwe stuk van een bekende choreograaf. De show wordt gespeeld in een oud theater dat is gebouwd ter ere van Liliane LaNuit, een beroemde danseres die vijftig jaar geleden op het podium omkwam. Jessica ondergaat in korte tijd een verandering van persoonlijkheid. De eigenaar van het theater, Edmund Beaumont, begrijpt het. Liliane is teruggekeerd om de glorie uit het verleden terug te doen herleven. En Edmund is opnieuw gedwongen deze fascinerende en gevaarlijke vrouw uit te schakelen.