• 8.347.263 stemmen

Alternatieve titels: A Moslem / The Mussulman / Мусульманин

Oorsprong: Rusland

Geregisseerd door: Vladimir Khotinenko

Met onder meer: Nina Usatova

IMDb beoordeling: 6,9 (503)

Oorspronkelijke taal: Russisch

Plot Musulmanin

Een Russische soldaat die tien jaar in Afghaanse krijgsgevangenschap heeft gezeten, keert terug naar huis. Hij shockeert de dorpelingen met zijn bekering tot de Islam. Tijdens zijn afwezigheid heeft zijn vader zelfmoord gepleegd, heeft zijn broer een gevangenisstraf uitgezeten en is zijn voormalige verloofde de prostitutie in gegaan. Het dorpje is het toneel van eindeloze zuippartijen, terwijl de lokale machthebber het land verkwanselt aan de nouveau riche. De vrome moslim blijkt de enige te zijn die een sober en gedisciplineerd leven kan leiden. Zijn gehechtheid aan zijn nieuwe geloof zet echter al snel aan tot haat en afkeer van de dorpelingen, inclusief zijn eigen familie.

avatar van Justice4All

Justice4All

Deze film wil ik zien!!!

avatar van Lord Flashheart

Lord Flashheart

Ik vroeg me al af wanneer de eerste moviemeter-moslim zou reageren.