Trouble in Paradise (1989)

België / Nederland / Verenigde Staten
Misdaad / Drama

geregisseerd door Robbe De Hert
met Beatie Edney, Peter Firth en Freark Smink

Ann Kusters, een tolk bij het Europese Parlement en vrouw van de Rotterdamse scheepsmagnaat Eric Kusters, heeft een relatie met een Frans lid van het Europese Parlement. Die werkt in het geheim aan een onderzoek naar de betrokkenheid van de lidstaten bij illegale wapenhandel. De op de radicale actiegroep Onkruit gebaseerde groep Redpeace dreigt foto's van het intieme samenzijn van Ann Kusters en het Franse parlementslid aan Eric Kusters te sturen als Ann hen niet geheime documenten van het geheime wapenhandelonderzoek toespeelt. Als daarna het Franse parlementslid wordt vermoord, zoekt Ann Kusters contact met een oude vriend, een Belgische journalist. Samen met een Nederlandse collega die al langer achter de internationale wapensmokkel aanzit, probeert de Belgische journalist Carl het complot te ontrafelen.

avatar van Quentin
Valt dit ergens te zien?