Va Savoir (2001)

Frankrijk / Italië / Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Jacques Rivette
met Jeanne Balibar, Marianne Basler en Hélène de Fougerolles

Camille keert na drie jaar weer terug naar Parijs als actrice bij een Italiaans theatergezelschap. De toneelgroep is naar de Franse hoofdstad afgereisd om een stuk van Pirandello op te voeren. Haar vriend Ugo is de regisseur en belangrijkste acteur van het gezelschap. Hoewel Camille ogenschijnlijk erg blij is met haar werk en liefdesleven, vindt ze het erg moeilijk om in Parijs met haar verleden te worden geconfronteerd. Terwijl Ugo zich zorgen maakt om de teleurstellende kaartverkoop, komt Camille weer in contact met haar ex-vriend Pierre, een professor in de filosofie.

avatar van Koekebakker
Aangenaam speelse relatiekomedie, die langzamerhand verandert van drama naar blijspel. Mooi geacteerd, zeer beheerst geregisseerd. Goed voor een continue glimlach.