Xuan Feng Shi Ba Qi (1980)

Alternatieve titels: 18 Shaolin Riders | 18 Swirling Riders

Taiwan
Actie

geregisseerd door Fu Di Lin
met Lieh Lo, Ling Chia en Sing Chan

De 18 rijders van Shaolin zijn een bende martial arts weldoeners die hun kracht en kunsten inzetten ten bate van mensen die hun hulp nodig hebben. Ze krijgen te maken met een infiltrant die de clan ten gronde wil richten en hun schatten wil roven.

avatar van Ramon K
Niet echt indrukwekkende kung fu flick die vooral lijdt onder een slechte montage, te veel niet-boeiende personages en een weinig meeslepend plot over een soort Robin Hood gang. Slechts af en toe zijn gedeeltes van actiescenes (incl vliegwerk) aardig vermakelijk. 1,5*

avatar van Ramon K
Stinissen, ik twijfel normaal nooit aan wat je gezien hebt, maar weet je zeker dat je deze gezien hebt en niet een bekendere film als 18 Bronzemen?

Deze film heeft 9 stemmen op Imdb en de enige reden waarom ik in aanraking kon komen met deze film is omdat deze titel als bonusfilm fungeert op een kung fu trailer disc. Engels gedubd en een straight from video port zelfs.

De optiteling is dan weer Duits, dus dan moet je 'm eigenlijk wel op de Duitser gezien hebben.