Baratin (1956)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jean Stelli
met Ginette Baudin, Pauline Carton en Roger Nicolas

Roger, bijgenaamd Baratin, is straatventer in de wijk van Montmartre. Op een dag stelt zijn vriend François hem een goede zaak voor: hij denkt dat hij een oliebron ontdekt heeft en vraagt Roger mee te helpen het terrein waar de olie zich bevindt te exploiteren. Maar daarvoor zijn grote financiële middelen nodig. Roger slaagt erin het geld te lenen van vier vrouwen maar verliest alles met de roulette. Nadien blijkt dat er ook helemaal geen aardolie zit in die grond. En de vier dames die hun geld kwijt zijn, reageren heel erg ontevreden.