Les Jeux Dangereux (1958)

Alternatieve titels: Schuldige Jeugd | La Strada della Violenza | Dangerous Games

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Pierre Chenal
met Jean Servais, Pascale Audret en Claude Berri

Alain Leroy-Comez, de enige en goed verzorgde zoon van twee rijke burgers, volgt muzieklessen in Ménilmontant. Hij maakt er kennis met Fleur, een arme adolescente, die de materiële en morele steun is van haar zieke moeder. Zij heeft een broer Julien, een jongen die samen met zijn kameraden gewapende overvallen pleegt in de omgeving en vervolgens de gestolen goederen aan een garagehouder verkoopt. Op een dag wordt hij echter gearresteerd. Fleur wil ten koste van alles aan geld geraken om een advocaat te betalen en vraagt Alain om zich te laten ontvoeren door de bende van haar broer om zo losgeld vrij te krijgen van zijn ouders.

avatar van Mac Hammer Fan
Naar de roman van René Masson "Les Gamins du Roi de Sicile".