Man from Music Mountain (1938)

Western

geregisseerd door Joseph Kane
met Gene Autry, Smiley Burnette en Carol Hughes

Oplichter John Scanlon verkoopt waardeloze loten grond en aandelen in een goudmijn in een verlaten mijnstadje. Gene Autry probeert daar een stokje voor te steken en laat Scanlon geloven dat er goud gevonden is, zodanig dat hij de aandelen terugkoopt.

avatar van LuukRamaker
Het verhaal valt te vergelijken met elke andere B-western zoals ze in die tijd gemaakt werden. Er is een probleem en er is maar één iemand (de ster uit het gezelschap) die dit probleem kan oplossen. Gene Autry is ditmaal de grote held en doet dat op zijn eigen vertrouwde wijze. In de slechte tijden zorgt hij samen met zijn muzikale bende voor de nodige vrolijke noot en relativeert hij de boel. Want dat het probleem zal worden opgelost staal bij voorbaat toch al vast.