Shao Lin Yu Wu Dang (1978)

Alternatieve titels: Two Champions of Shaolin | Two Champions of Death | 2 Champions of Shaolin | 少林與武當

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Cheh Chang
met Meng Lo, Sheng Chiang en Li Wang

De Shaolin clan is betrokken bij een geheime missie om de Ming dynasty terug op de troon te krijgen. De Wu Tang zijn hun tegenpolen en steunen de huidige Qing regering. Om hun missie te volbrengen, worden kort na elkaar de twee beste Shaolin monniken erop uit gestuurd om hen te vernietigen. Hoewel ze in het begin successen boeken, zijn de Wu Tang sterker en gehaaider dan gedacht en komen ze al snel in problemen waarbij hun vrienden ook niet ontzien worden.

avatar van stephan73
En alweer een erg fijne Shaw Brothers film.
De gevechten zijn weer erg goed, alleen zit er tegen het einde een dipje, waardoor de film een beetje inzakt. Gelukkig weet de climax dat weer op te beuren.

Ben nooit echt een martial arts liefhebber geweest, maar langzaam aan begrijp ik de charme van dit soort films. Kijk dan al uit naar nog meer van deze films.

Je moet er van houden maar dit zijn niet mijn films.

avatar van Ramon K
Een film waarin 2 van de 5 Venoms meespelen.

Volgens mij spelen er 4 van de 6 Venoms mee (groep bestond uit 6 leden). Leuk filmpje weer maar ze hebben betere films gemaakt (Crippled Avengers).

avatar van Grindhouse62
stephan73 schreef:
En alweer een erg fijne Shaw Brothers film.

Weer een juweeltje van Cheh Chang, een top regisseur op gebied van martial arts films. Het ziet er allemaal weer perfect uit qua gevechten. Ik hou er wel van om regelmatig een kung fu film te kijken, maar dan moeten wel van kwaliteit zijn zo als deze Ik heb genoten. 4.0