Gibier de Potence (1951)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door André Baud en Roger Richebé
met Arletty, Nicole Courcel en Georges Marchal

Bij zijn terugkeer van de oorlog blikt Marceau Le Guern terug op zijn verleden. Opgevoed in een weeshuis dat door Dominicaanse broeders wordt geleid, viel hij in ellende toen hij het verliet. Zijn enige troef was dat hij er goed uitzag. Dit ontsnapte niet aan de aandacht van de verdorven Mevrouw Alice, die hem overreedde om naaktfoto's te laten nemen om ze vervolgens aan eenzame oudere dames te verkopen. Marceau had vóór de oorlog ook als gigolo gewerkt maar de gevangenschap maakte een eind aan zijn lucratieve zaken. Nu wil hij een nieuw leven beginnen, vooral omdat hij de ware liefde heeft gevonden bij Dominique, een eerlijke jonge vrouw. Wanneer Alice dit echter te weten komt ontstaat er hevige ruzie.