Brindis a Manolete (1948)

1 stem

Spanje
Drama / Drama

geregisseerd door Florián Rey
met Ana Adamuz, Pedro Ortega en Paquita Rico

Rafaël, een jonge danser, wil stierenvechter worden om de liefde van Dolores te winnen. Jammer genoeg heeft Doña Rosario, de moeder van het mooie meisje, haar echtgenoot in de arena verloren en wil ze absoluut geen stierenvechter meer in haar familie hebben. Ze spoort Dolores aan om te huwen met Javier, een vriendelijke man uit een familie van haar soort en sociale klasse. Uit wrok begint Rafaël dan maar een relatie met de zigeunerdanseres Soledad, wat Dolores jaloers maakt zodat ze besluit in te gaan op Javier's huwelijksvoorstel. De laatstgenoemde nodigt Rafaël en Soledad uit op zijn huwelijk, waar de zigeunerin een schandaal schopt. Enige tijd later wordt Rafaël verwond in een vechtpartij die door een minnaar van Soledad is uitgelokt. Dolores krijgt medelijden met hem en besluit haar ware liefde terug op te zoeken.