Amoureux de Marianne (1954)

Alternatieve titel: Pourquoi Pas Toi?

1 stem

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Jean Stelli
met Jean Debucourt, André Luguet en Gaby Morlay

In een klein provinciestadje wordt een zetel voor een afgevaardigde voorzien. De industrieel Duboutois is van plan om zich kandidaat te stellen. Hij heeft een gesprek met zijn boekhouder Berton die hem enkele waarheden bijbrengt. De industrieel ergert zich sterk aan één van zijn werknemers die, uit jaloezie en om wraak te nemen, besluit om eveneens zijn kandidatuur te stellen. Duboutois ontslaat zijn boekhouder Berton en de verkiezingscampagne begint. Maar die zal heel levendig worden. Beide hoofdpersonen weten niet dat hun kinderen elkaar vaak bezoeken en van elkaar houden.