Del Rosa al Amarillo (1963)

Alternatieve titel: From Pink to Yellow

Spanje
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Manuel Summers
met Cristina Galbó, Pedro Díez del Corral en Lina Onesti

Zoals de titel van de film aangeeft, begint deze prent in het roze met een rooskleurig verhaal over een tienerjongen die verliefd wordt op een meisje van zijn leeftijd maar die wel wat rijper is. Vervolgens gaat de prent over naar geel, het relaas van twee oude mensen die in een instelling zitten en stilletjes van elkaar houden maar elkaar niet mogen zien.

avatar van Mac Hammer Fan
Deze film won twee Prijzen op het San Sebastián International Film Festival in 1963.

avatar van John Milton
Een (mij) wat onbekendere van de Nickel Odeón toplijst, die ik toevallig op YouTube tegenkwam met Engelse subs. Fijn filmpje. Doet me toch altijd wat, die verhalen over mensen op gevorderde leeftijd. Zo vaak zien we dat niet.