Killer Wave (2007)

Actie / Thriller
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Bruce McDonald
met Angus Macfadyen, Andreas Apergis en Tom Skerritt

Een serie dodelijke vloedgolven teistert de Amerikaanse oostkust en alle grote steden worden van de kaart geveegd. Men staat voor een raadsel en roept de hulp in van de rebelse wetenschapper John McAdams, een expert op het gebied van door mensen veroorzaakte ecologische rampen die worden gebruikt als massavernietigingswapens. Hij en Sophie Marleau, een medewerkster van het Oceanografisch Instituut, vermoeden dat de dodelijke vloedgolven niet het gevolg zijn van zeebevingen, maar van doelbewuste pogingen om de helft van de wereldbevolking uit te roeien. Als een andere wetenschapper wil uitzoeken wie er achter de onderzeese explosies zit, wordt hij vermoord. De verdenking valt op McAdams.

Voorstukje gezien hij lijkt me waanzinnig....

superserie heb hem bekeken en is een dikke 4 waard

moet me god1 aansluiten. 4.5 ster

obuma
Moeten we een recentie van iemand die zich god noemt serieus nemen??

Misschien toch ook wel: films die debielen leuk vinden vind ik vaak beroerd. Dank je daarom voor je recentie.. (op imbd heeft deze film ook een beroerde score)

ik ben overigens niet gelovig ofzo.

als je er geen verstand van hebt moet je niks zetten hier of naar een tekenfilmpie kijken

en wat heeft gelovig met een film te maken

(heer vergeef ons want hij weet niet wat hij zegt ) LOL

User Rating: 5.4/10 (84 votes)

avatar van brave71
Aardige film, maar had een beetje meer spanning en actie in mogen zitten.
De special effects zijn aan de magere kant.

Acteerwerk is goed, maar blijft een gemiddelde film.
Beetje meer van de vloedgolven en betere effects en dan was hij een stuk beter geweest.

Beste obuma,

Ik dacht dat deze site was bedoeld voor het geven van recenties van films. Commentaar geven op medeforummers puur op hun nickname is een trieste daad van je. Wat vind je van de film?

Met een beetje inlevingsvermogen is dit een prachtige film een dikke 5 !!
Het lijkt me dat er een hoop mensen zijn die films afkraken, die later een topper of kaskraker blijken te zijn

avatar van beegie
Beetje langdradig niet zo heel spannend voor mij maar 2.5 sterren waard

avatar van benan89
Goede film.
Na het begin duurt het wel een tijdje voordat de film boeit.
Vondt het jammer dat je niet meer te zien kreeg van de verwoestingen die de vloedgolven hadden veroorzaakt, dat maakt een rampenfilm completer.
Er werd goed geacteerd en de verhaallijn was spannend.

van mij 3,5*

heb hem gisteren gezien was wel aardig
maar om nu meteen 4 sterren te geven is ook wel erg overdreven
als je niets tedoen hebt kun je hem wel kijken maar het is niets spectaculairs wat je te zien krijgt
dus 3 sterren en dan ben ik erg gul

avatar van Oscarwinnaar
Mooie special effects, vooral die openingsscene.
Het verhaal was wel spannend, maar het werd af en toe wel een beetje langdradig.

avatar van Xcobra
moeite waard

Flauw en zeer ongeloofwaardig verhaal met een soort tweederangs Russell Crowe in de hoofdrol. Rest was ook van een soort A-team acteerniveau.
Je denkt dat de film spanning opbouwt, maar er komt eigenlijk niks bijzonders. 2*

avatar van Anjin
slaapverwekkend
Kan me voor stellen dan deze 3 uur duurt
Eerste 1.5 uur is de film geen ruk aan.
Lijk net of die angus mcfadyen elke keer moet nadenken wat zijn tekst is.
nee geen denderende film dat je zegt een "Kaskraker".

avatar van T.Bos
1. Waarom schrijven mensen die iets moeten schrijven om een film te beschrijven altijd een tekst die als een tang op een varken slaat? Dit zie je bijna altijd op de dvd's zelf (op de achterkant), in de aankondigingen in de tv-programma's, maar bij deze film ook hierboven op moviemeter.nl. Dat is een minpunt!

De hierboven vermelde tekst over deze film zet je echt op een heel verkeerd been over de inhoud van de film.

Tip: kijk eerst echt de film uit en schrijf dan pas een samenvatting op. Dan snap je ook beter waar de film over gaat. Het vervelende van die onjuiste teksten is, dat de film dan niet goed begrepen wordt en die foutieve ideeën nimmer meer uitgeroeid worden.

2. Het thema van deze film is intrigerend goed bedacht (of waargebeurd? , maar het schommelt helaas tussen briljante scènes en volkomen knullige dialogen.
Van mij krijgt de film wel 3,5*. De film is het bekijken waard, maar je blijft met het onbevredigende gevoel achter dat er heel wat meer in deze film zat en helaas onaangeroerd is gebleven.

The Last
Wat lijkt de poster toch ongelooflijk veel op die van The Day After Tomorrow.

avatar van Arnevr

ik ben overigens niet gelovig ofzo.

Moeten we iemand die iemand anders een debiel noemt maar zelf het woord recensie niet eens goed kan spellen serieus nemen?

avatar van Legan
Arnevr schreef:
Een bericht van meer dan een half jaar geleden quoten waarbij de desbetreffende persoon niet eens meer ingeschreven is. Totaal nutteloos.

Wat betreft de film. Voor een tvfilm niet slecht, maar de huidige score is een beetje teveel van het goede. Het is soms te voorspelbaar en het acteren slecht tot best wel ok. De effecten zijn redelijk (voor een tvfilm) en qua productie best goed. Het verhaal is een beetje te ongeloofwaardig, de dialogen soms erg slap en soms te langdradig.

In zijn totaliteit een matige film (2,0*), maar als tvfilm best wel geslaagd (2,5* / 3,0*).

3,0* (met enige twijfel)

Op zich best een goede film. De lengte is helemaal niet storend. Het acteerwerk kan voornamelijk voor de bijrollen wel beter en het is jammer van de A-Team momenten af en toe. Wel leuk dat het zo actueel is. Voor een tv-film zijn de effecten prima. Al met al 3*.

wph
betr film killer wave

zeker 4 sterren,wellicht meer,maar voortaan wel
vrijdag of zaterdag uitzenden,film duurt lang en
was niet uit te zitten - ontzettend lekker ding
die karine vanasse - vooral begin v d film in
oceanografisch instituut - ontzettend lekkere
stem ook - heel speciaal

avatar van 606
zeer aardige en spannende film
en zeker een bloedmooie karin

3,5 ster

avatar van Wannes84
Iemand die weet wanneer deze op dvd verschijnt in R2NL?

avatar van Ace Hanlon
Wannes84 schreef:
Iemand die weet wanneer deze op dvd verschijnt in R2NL?

Gewoon opnemen vanavond, even editten en je hebt je DVD.
Overigens, als je deze film c.q. serie éénmaal hebt gezien hoef je hem echt niet nog een keer te zien. Het kostte mij de eerste keer al veel moeite om hem uit te zien.

avatar van dartviper
Het verhaal van de film was goed. Echter was de acteer presataties, special effects en de verwachte daders niet zo perfect. Daarom 1,5 ster.

avatar van Killerkip
De 1e 45 min. erg langdradig met twijfel of ik m wel uit zou gaan kijken. Na een uur begon ie al naar meer te smaken, kwam toen eindelijk op gang
Toen met 1,5 uur aftiteling kwam baalde ik, hij zou toch 3 uur duren, hoe loopt het nou af? Gelukkig kwam deel 2 er meteen achteraan
Laatste 1,5 uur is omgevlogen!

avatar van dope
De film was te langdradig om echt te boeien, wel leuk om Angus MacFadyen 'ns in een hoofdrol te zien

Weliswaar geen cliche rampenfilm, maar of dat nu zo goed is uitgepakt: 2.00 (1.80)
Regisseur McDonald probeert de film zo realistisch mogelijk neer te zetten, waarbij zichtbaar moeite wordt gedaan om de rampen weliswaar in beeld te brengen, maar zeker niet meer dan strikt noodzakelijk is om de kijker geboeid te laten kijken. Die opzet slaagt op zich redelijk, maar worden er daarnaast wel erg veel zaken bijgehaald die nauwelijks iets aan het verhaal toevoegen. Het eerste uur is dat nog te behappen, maar met name de tweede helft raakt de film verstrikt in geforceerde momenten, voorspelhaarheid en een uiterst onbevredigend en teleurstellend slotakkoord. Het acteerwerk schommelt enorm, de dialogen hebben niets om het lijf, om nog maar te zwijgen over de dramatische special effects, waarvoor het slappe excuus dat het een TV-productie betreft naar mijn idee niet echt opgaat, zeker niet bij een rampenfilm. Verder komen er nog enkele zwakke scenes voorbij, met de vechtpartij in het zomerhuisje als dieptepunt. Standaardwerk is dat wat de klok slaat, weliswaar met een grote mate aan diversiteit, maar toch. Echter, Killer Wave is desondanks net even iets anders dan andere rampenfilms, waardoor de film het voordeel van de twijfel krijgt en ik voor 2 sterren ga in plaats van 1,50.

Redelijk goede film.
Wie een rampenfilm verwacht zal wellicht een beetje teleurgesteld zijn, want dat is hij niet echt.
Eerder een thriller, met een verhaal dat niet altijd correct is, aan U om dat te ontdekken.
Maar de vertolkingen waren redelijk en ook de special effects zijn, toch voor een TV mini serie, ook goed.

Wat een ontzettende tegenvaller zeg! Het verhaal leek me heel boeiend, origineel ook voor een rampenfilm... Maar ik vond hem zo ongelofelijk saai dat ik hem niet eens afgekeken heb!

avatar van Phantasm
Ik had hierbij toch wel wat meer Killer waves willen zien, maar dat viel vies tegen, film is gewoon veel te lang, hoop geklets allemaal, maar okee, er zijn altijd wel mensen die dit leuk vinden, ik ben er helemaal klaar mee.