Bil'in Habibti (2006)

Alternatieve titel: Bil'in My Love

Israël
Documentaire

geregisseerd door Shai Carmeli Pollak

Palestijnen in het dorpje Bil'in proberen de bezetting van hun grond tegen te gaan met geweldloos protest. De documentaire "Bil'in Habibti" toont dat verzet, maar ook hoe vriendschap ontstaat tussen Palestijnen en Israëli's. Bil'in dreigt in tweeën te worden gesplitst door de Israëlische veiligheidsmuur en voor meer dan de helft te worden opgeslokt door een naburige Joodse nederzetting. De dorpelingen confronteren het Israëlische leger met creatieve, wekelijkse demonstraties en directe acties. Het leger beantwoordt met arrestaties, traangas en kogels. De Israëlische regisseur Pollak komt, bewapend met camera, als activist naar Bil'in. Tijdens zijn tijd daar groeit Bil'in uit tot symbool van de strijd tegen de muur en de bezetting.