Sinterklaas en het Uur van de Waarheid (2006)

Nederland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Martijn van Nellestijn
met Pamela Teves, Frederik de Groot en Nelly Frijda

Sinterklaas wordt ontvoerd en er moet een gigantisch geldbedrag op tafel komen om het Sinterklaasfeest veilig te stellen. Terwijl agent De Bok in Nederland probeert zich staande te houden in deze moeilijke tijden trekken de Pieten, onder leiding van inspecteur Jankers, naar Cyprus om op zoek te gaan naar de Cypriotische klokkenmaker Seikos Roleksos. Deze man heeft de mysterieuze oplossing in handen voor alle problemen die er dit jaar spelen.

avatar van jumpstylemovie
deze was vorig jaar op tv.
vond hem nogal vreemd.
2.0***

avatar van Drs. DAJA
Plaatsvervangende schaamte, dit is kwalitatief zo ernstig dat het moreel incorrect aan het worden is. Ik heb ook niet het flauwste benul wat dit qua verhaal met het feest van Sinterklaas heeft te maken, in feite was zijn figuur haast te copy-pasten. Nergens sfeer of humor enkel vele einzelgangers die door extra raar te doen proberen op te vallen. Ik ben blij dat van Nellestijn dit geweld tot enkel Sinterklaas films beperkt en het niet uitzaaid over andere genre's. Voel me na het zien van deze film helemaal vies, bah.

avatar van Quentin
True, maar dit viel me nog enigszins mee na de twee andere Sint debacles van Van Nellestijn die ik vorige week zag. Camerawerk was wat minder afzichtelijk en het niveau nichtenhumor lag wat lager, toch nog een vrij misselijkmakend geheel. kleine 1*

avatar van tommykonijn
Wat een draak van een film.. Daarnet nog eens een stuk voorbij zien komen op Nickelodeon. Ik snap niet dat kinderen dit leuk vinden, en volgens mij is dat ook nog niet eens zo. Acteerwerk is zwaar bagger vooral van die 2 boeven met die hoedjes.. Zelden zulke idioten gezien op zo'n irritante mannier. Sinterklaas zelf zag er ook verschrikkelijk uit. Ik verlaag deze naar een 1*.