Stallion Road (1947)

geregisseerd door James V. Kern
met Ronald Reagan, Alexis Smith en Zachary Scott

Dierenarts Larry Hanrahan loopt zelf miltvuur op door het behandelen van koeien met antrax, dat hij een oproep negeert van toppaardenfokster en vriendin Rory Teller om haar volbloedkampioen en prijswinnende hengst te komen behandelen. Rory is zo zeer geërgerd over wat zij een lichte en kortzichtige zaak noemt, dat zij een huwelijksaanzoek denkt aan te nemen van de mooiprater en schrijver Stephen Purcell. Maar als zij de echte oorzaak hoort over de ernst van Larry's toestand neemt zij een drastische besluit: zij gaat zelf de stervende dierenarts behandelen met hetzelfde serum dat hij gebruikt om het vee in te enten.