Ambrose Bierce: Civil War Stories (2006)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Brian James Egen en Don Maxwell
met Campbell Scott, Vivian Schilling en Nathan Darrow

Van 1861 tot en met 1865 is Amerika het strijdtoneel van "The Civil War". Een heftige strijd brandt los tussen het noorden en het zuiden. Tussen "The Union" onder leiding van President Abraham Lincoln en de elf zuidelijke slaven staten "The Confederate States of America" onder leiding van President Jefferson Davis. In deze grootste burgeroorlog aller tijden volgen we het verhaal van een officier die voor de moeilijkste keuzes in zijn leven komt te staan. De harde strijd waaraan hij deelneemt vergt zijn tol en uiteindelijk kan hij niet anders. Onvoorstelbaar zijn de gebeurtenissen bij Owl Creek Bridge. In een oorlog die niemand ontziet komen ongewone krachten vrij.

dvd'tje uit de grabbelbak gehaald bij mediamarkt voor 2 euro (civil war leek me een interessant onderwerp), maar had hem beter kunnen laten liggen, want deze film was echt heel saai

avatar van akira124
joey_saza schreef:

Ook uit de grabbelbak, het is inderdaag een interessant onderwerp maar het is erg slecht uitgewerkt en het word saai gebracht.