Light Up the Sky! (1960)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Lewis Gilbert
met Ian Carmichael, Tommy Steele en Benny Hill

Light Up the Sky! speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog in Engeland. Bij het British Army Searchlight Squad werkt een stel afgekeurde mannen, die nergens anders geschikt voor zijn. En zelfs het eenvoudige werk wat zij nu opgedragen krijgen, lijkt voor hen nog te moeilijk. Maar toch, met veel vallen en opstaan weten de heldhaftige mannen hun taak te volbrengen.

Kleine film, zo te zien met niet al teveel geld gemaakt, maar wel leuk, in een haast gezellige sfeer. Het acteerwerk is goed en de setting gemoedelijk, alleen de humor komt m.i. niet altijd even goed over, dus ik hou het op (een magere) 3*