Das Brot des Bäckers (1976)

Alternatieve titel: Baker's Bread

West-Duitsland

geregisseerd door Erwin Keusch
met Günter Lamprecht, Bernd Tauber en Maria Lucca

In de herfst van 1971 treedt Werner Wild in dienst als leerling bij de sympathieke bakker George Baum in het Beierse dorpje Hersbruck. Hij leert alle kneepjes van het vak en wordt warm opgenomen in de familie en het dorp. Als een supermarkt de deuren opent in het dorp, begint er een ware overlevingsstrijd. Werner en George vechten tegen de moordende concurrentie, maar zien steeds meer knechten naar de grote stad verdwijnen.

Deze film hoort bij de beste Duitse films ooit ,de rol van Günter Lamprecht was gewoon geweldig , hij herhaalde dat niveau in Berlin Alexanderplatz", een klein meesterwerk...

AANRADER as zaterdag 21:40 - 23:40
WDR Fernsehen

Voor mezelf de beste film van Günter Lamprecht .