Bumerang - Bumerang (1989)

Alternatieve titel: Boomerang Boomerang

West-Duitsland

geregisseerd door Hans W. Geissendörfer
met Katja Studt, Jürgen Vogel en Jan Plewka

Als de 16-jarige Atoomenergie-demonstrante Evi vier dagen voor de verkiezingen toevallig de Atoomlobbyist Reindl tegen het lijf loopt, ontvoert ze spontaan hem en de lijstvoerder van een Christelijk Sociale partij. Samen met haar vriend Pit wil ze haar gevangene ompraten om zijn politieke standpunten te veranderen. Bond, een techno-freak, is bereid om alle sporen te wissen. In plaats van paniek, reageert de politiek gelaten en lijkt ze zelfs van de ontvoering te profiteren. De politicus haalt in zijn district de absolute meerderheid.