Dik Trom en Zijn Dorpsgenoten (1973)

Nederland
Familie

geregisseerd door Henk van der Linden
met Peter Erven, Ger Hendriks en Toon van Loon

Dik Trom hoort dat Oude Kee geen geld meer heeft om eten te kopen. Dik en zijn kameraden besluiten om haar te helpen en zamelen geld in voor een orgeltje waarmee zij de kost kan verdienen. Zij geven haar ook nog wat geld, dat echter door de neef van Oude Kee wordt gestolen. Dik zou Dik niet zijn als hij niet na veel spannende achtervolgingen de deugniet in zijn kraag grijpt.

Hoofdstuk Een : waarin Dik Trom toont dat hij een hart van goud heeft, en de veldwachter een natte haalt.

Weer uitgebracht om de komende Dik Trom de wind uit de zeilen te halen, denk ik. Maar moet dit nou nog ? Dik Trom, met een duitse regisseur ?

avatar van Macmanus
Klassieker, heb ik net als dik trom ook op video (weer mag joost weten hoe ik er aan kom).
Super die achtevolgingen met flipse, dit is een aanrader.

3.5 sterren

Dik Trom en zijn dorpsgenoten deze komt uit 1973 en niet uit 1947. link

Ik heb alles al aan gepast.

avatar van niethie
Ongelofelijk dat deze film uit 1973 komt, hij ziet er zeker 30 jaar ouder uit. Maar goed wat de film beterft, van alle Dik Trom filmpjes was dit nog wel de aardigste dacht ik, een paar leuke flauwe over de top situaties maar daar is alles dan ook wel mee gezegt voor de rest is het hopenloos gedateerd allemaal.

2 sterren

robertus65
Ook hier is weer flink gesneden op de dvd , waadoor er weinig grappen en grollen inzitten. Blijft dus een standaard verhaaltje over.

avatar van Phantasm
Leuk om een keertje te zien, met de nodige humor.

avatar van hijman1946
Prima jeugdsentiment heb al de boeken gekocht rond 1960...>>>Film is goed gemaakt alles herkenbaar

kappeuter (moderator)
Trollbericht verwijderd.