Les Roquevillard (1943)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jean Dréville
met Charles Vanel, Aimé Clariond en Mila Parély

Monsieur François Roquevillard, het hoofd van een respectabele familie uit Chambéry, waarvan alle familieleden de band tussen de vader en zijn zonen erg waarderen, ziet op een dag het onheil op hen afkomen. Zijn oudste zoon Mauritius heeft de principes waarin hij werd opgevoed naast zich gelegd, is een verhouding begonnen met de mooie Edith, de echtgenote van een beroemde notaris, en de stad uit gevlucht. De idylle duurt een jaar. Nadien beseft de jongeman zijn fout en keert hij naar huis terug. Helaas is dit niet het einde van het schandaal, want de in zijn eer gekrenkte notaris is van plan zich te wreken.