Prevrteno (2007)

1 stem

Macedonië / Kroatië

geregisseerd door Igor Ivanov Izy
met Milan Tociniovski, Sanja Trajkovic en Slavisha Kajevski

Het tragische leven van de jonge Jan Ludvik speelt zich af op de lelijkste plaatsen van de stad, die alleen depressie oproepen en waarin geen enkel spoor van verfijning te vinden is. Jan zelf blikt terug op zijn leven terwijl hij in een trein zit, die door het donker wordende landschap dendert, in het gezelschap van een toevallige vrouwelijke passagier; haar belabberde buitenkant is een belichaming van het somberste noodlot. Jan was een ooit begaafd student en door een vreemde speling van het lot ook een getalenteerd circusartiest, maar de wereld waarin hij leeft, leidt hem alleen naar zelfvernietiging. Alles ademt verloedering uit, zelfs de liefde, waarvoor goedkope pornoclubs dikwijls een goed alternatief vormen, en die tastbaar is dankzij een gedegenereerd meisje.

avatar van Purmerend
Remake van deze film uit 1938?

avatar van Mug
Mug
Nee, een verfilming van een Macedonische roman (Papokot na svetot [The Navel of the World] van Venko Andonovski) van een paar jaar oud...

avatar van mayhemblik
Toen ik de film beschrijving hier boven las dacht ik dat dit wel eens een hoge score qua sterren kon worden maar het viel me er tegen.
Aardige film maar zal gauw weer vergeten zijn denk ik.
Wel vond ik het einde leuk omdat ik het niet had verwacht.