• 8.227.800 stemmen

Alternatieve titels: The Crimson Circle / The Red Circle

Oorsprong: Denemarken / West-Duitsland

Geregisseerd door: Jürgen Roland

Met onder meer: Renate Ewert, Klausjürgen Wussow en Karl-Georg Saebisch

IMDb beoordeling: 6,2 (495)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Der Rote Kreis

In Londen heerst angst en paniek. Wie de duidelijke vorderingen van de "Rode Cirkel" niet uitvoert, wordt met de dood bestraft. Elke keer als iemand dood wordt gevonden, vindt men op het lichaam een brief met een rode cirkel erop. Inspecteur Parr van Scotland Yard tast in het duister. Om geen paniek te zaaien, vraagt hij de beste privé-detective van Londen, Derrick Yale, om hem bij te staan.

image

Mrs. Carlyle

Lady Doringham

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Ook deze is uit in Duitsland op DVD, helaas alleen in het Duits en zonder ondertiteling.

stinissen (crew films & series)

Mac Hammer Fan schreef:

Deze films horen in het Duits en zijn zeer de moeite waard , ik zelf heb er zo een 20 gezienen ik moet zeggen zeer de moeite.

Ook vaak met klaus Kinski als de engerd.

stinissen (crew films & series)

Edgar Wallace verfilming met vrij onbekende cast, toch best nog de moeite waard alleen al voor de sfeervolle opnames.

avatar van frolunda

frolunda

Niet de beste uit de serie maar desondanks erg vermakelijk.Wel wat mindere acteurs dan normaal al doet Saebisch het goed als chiefinspektor Parr en zorgt Arent weer voor de komische noot.

avatar van fritsje

fritsje

Deze films werden begin jaren 70 zaterdags laat door de zdf uitgezonden,ik vond ze toen retespannend en met een supereng zwart / wit sfeertje,denk er nog met genoegen aan terug.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1985 berichten

stinissen schreef:

Ook vaak met klaus Kinski als de engerd.

Ik heb deze films van Edgar Wallace denk ik allemaal wel gezien in de jaren 70 op de duitse televisie. Heb er een heleboel van in mijn verzameling. Nu, zo"n dikke 40 jaren later denk ik dat ik er weer een paar ga kijken. Pure nostalgie.