Angel Hill: L'Ultima Missione (1988)

Alternatieve titels: Last Platoon | Angel Hill

Italië / Verenigde Staten
Oorlog / Actie

geregisseerd door Ignazio Dolce
met Richard Hatch, Vassilli Karis en Donald Pleasence

Nadat de Vietnamese vriendin van ex-politieman en veel gedecoreerde oorlogsheld Chet Costa zonder reden verdwijnt, wordt hij verplicht een zeer gevaarlijke klus op te knappen. Hij moet een brug nabij de Vietnamese grens opblazen om de communicatie- en bevoorradingslijnen van de Vietcong af te sluiten. Men heeft hem een groep vrijwillige gevangenen meegegeven om hem te begeleiden. Nog maar goed op weg wordt echter hun helikopter al neergeschoten, waardoor er een lange tocht door de wildernis begint. Maar wanneer de gevangen beseffen dat zij blijkbaar op een zelfmoordmissie zijn, beslissen zij om zich van Costa te ontdoen en te vluchten naar Bangkok.

Best een leuke film, ik was jong toen ik deze film zag en dacht dat het net zo goed zou zijn als Platoon uit 1986. In ieder geval krijgt ie van mij een 2.5 **

avatar van dutchtuga
Wat een drama. Treurig om Pleasence in zo'n amateuristisch filmpje te zien. De dub is waarschijnlijk de slechtste die ik ooit heb gehoord en hoewel er best geld in dit project is gestoken, is dat er, buiten een stel explosies om, nergens aan af te lezen. Prul van de bovenste plank.

avatar van movierobert
Heb hem net gekeken in Spanje(was slecht weer vanmorgen) Maar kon hem nergens vinden op internet, omdat die hier El Ultimo Peloton heet. Was een aardig vermakelijke film, maar niet geweldig omdat alles er goedkoop uitzag.