The Bird Can't Fly (2007)

Nederland / Zuid-Afrika / Ierland

geregisseerd door Threes Anna
met Barbara Hershey, Yusuf Davids en Tony Kgoroge

Melody, de bazige cheffin van een hectische keuken, krijgt het slechte nieuws dat haar enige kind, June, is overleden. Zij besluit terug te gaan naar haar geboortestad Fairlands voor de begrafenis van haar dochter. Bij aankomst blijkt de eens zo welvarende mijnstad helemaal opgeslokt te zijn door het oprukkende woestijnzand. Zelfs het imposante Paradise Hotel waar Melody vroeger in de keuken werkte is, geheel onder het zand verdwenen. Veel inwoners hebben de stad verlaten. Slechts een klein groepje eigenzinnige mijnwerkersvrouwen met hun kinderen leeft in wat overgebleven huizen aan de hoofdstraat, terwijl hun mannen ver weg in de mijn werken.

avatar van Stephan
Aangename visuele film. Hershey speelt overtuigend... Het kleine zoontje niet. Voor een regiedebuut erg sterk. Hoop snel meer van haar te zien.

Was helaas al uitverkocht vandaag. Had 'm graag willen zien.

Trailer is mooi. Al bekend wanneer deze hier uit gaat komen?

gotti schreef:
Trailer is mooi. Al bekend wanneer deze hier uit gaat komen?

Januari 2008 (Paradiso Filmed Entertainment)

avatar van Koekebakker
Stephan schreef:
Aangename visuele film.

Visueel vond ik 't ook mooi. Maar het scenario is wel erg los zand. Vond het als geheel maar hoekig en stroef.

avatar van darkjaap
beetje langdradig dit soort films spreken me wel aan maar dit was een van de weinige die dat niet deed ..
2,5 *

Is er al een dvd?

kappeuter schreef:

Januari 2008 (Paradiso Filmed Entertainment)

Heeft dit hier wel gedraaid eigenlijk? Zo ja, wel héél kort dan...

In een paar kopieen in de bioscopen geweest.

Over het hoofd gezien dan. Maar eens informeren waar de dvd blijft...

avatar van Erwinner
25 nov. te huur, 25 dec. te koop.

Zeer vervelend menneke....

Erwinner schreef:
25 nov. te huur, 25 dec. te koop.

Thanks.

avatar van Phantasm
Film hangt als los zand aan elkaar met een erg irritant jongetje, had hier wel wat meer van verwacht, maar helaas...

avatar van notorious_kim
Op de beschrijving afgaande, zag dit er een toffe film uit, maar spijtig genoeg draaide dit een beetje anders uit. Voor een film die eigenlijk een korte duur heeft, is deze extreem langdradig :-s. Veel ongeloofwaardige dingen ook in dit drama, en dan natuurlijk enkele zeer voorspelbare zaken. Het verhaal boeit of raakt me geen enkele keer, en mijn aandacht verslapte vlug.

Pluspunten van deze film zijn een goede inbeeldzetting, er zitten echt enkele prachtige beelden in, en de goede acteerprestaties van Barbara Hershey, zou dit niet zo geweest zijn, had ik deze film wellicht zelfs niet uitgekeken.

Het einde vind ik een beetje bizar, en vind ik in feite dat het een punt is waarop de film moet beginnen. Kortom, net niet in slaap gevallen.

robertus65
Het verhaaltje is niks bijzonder, maar het hele sfeertje doet wel wat denken aan De Noorderlingen, een vreemd plaatsje, dat in dit geval half onder het zand ligt, en wat rare vogels zijn echter te weinig om de aandacht goed vast te houden.