Qué Tan Lejos (2006)

Alternatieve titel: How Much Further

Ecuador

geregisseerd door Tania Hermida
met Pancho Aguirre, Tania Martinez en Fausto Miño

Esperanza en Tristeza moeten allebei naar Cuenca. Door een ongelukkige wending van gebeurtenissen verloopt hun trip niet zoals verwacht. De bus die zij moeten nemen heeft vertraging ten gevolge van een arbeidersstaking. Ze besluiten al liftend alleen verder te reizen. Op die manier komen ze met heel wat verschillende mensen in contact en die helpen hen het doel van hun reis opnieuw te evalueren.

avatar van Robi
Een roadmovie over twee vrouwen die elkaar niet kennen maar wel besluiten om samen naar Cuenca te gaan liften omdat het land in staking is. Een saaie film met een hoop gezwets en een verder vaag verhaal. Maar je krijgt wel een hoop van het land Ecuador te zien. Hoewel zelfs dat niet eens echt interessant over komt in deze film.