A Broken Life (2008)

Canada

geregisseerd door Neil Coombs
met Tom Sizemore, Ving Rhames en Grace Kosaka

Gemarteld door zijn eigen fouten, besluit Max zelfmoord te plegen. Hij vraagt zijn enige vriend Bud, een filmmaker, om zijn laatste dag op aarde op te nemen op film. Uit wraak, confronteert Max zijn dominante baas en zijn ex-vrouw. Zijn woede blijft stijgen, tot de laatste dag, wanneer hij een jonge vrouw ontmoet in een rolstoel. Op het laatste moment van zijn eigen einde, vindt Max hoop. Maar is het al te laat om hetgeen te repareren wat hij zojuist gebroken heeft?

avatar van Moviestar1979
De Amerikaanse remake van Last Night on Earth (2004).

Het verhaal is makkelijk te volgen, en kent een paar aardige momenten. De originele versie is bij mijn weten nooit op DVD uitgebracht, en werd niet bepaald een succes. Ook deze remake is niet geweldig, maar kijkt redelijk weg.

2,5 *

avatar van K. V.
Deze voor een prikje gekocht en uiteindelijk eens bekeken. 'k had geen grote verwachtingen bij de film en gelukkig maar. Niet dat het zo'n slechte film is, alleen vond 'k het acteerwerk niet super, een beetje wisselend, maar het werd wel beter naar het einde toe.
Het verhaal is eenvoudig te volgen en verveelde niet. Voorts had de film wel wat levenslessen.
Tja, bij lage verwachtingen is de film wel goed te doen, maar het is zeker geen topper.