Sénéchal le Magnifique (1957)

Alternatieve titels: Sénéchal the Magnificent | Il Capitano della Legione | His Greatest Role

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Jean Boyer
met Fernandel, Nadia Gray en Georges Chamarat

Lucien Sénéchal, een acteur die het toeren met het theatergezelschap Carlini langzaam beu wordt, bevindt zich op een avond in de stad Dreux. Zijn bagage is zoek, waardoor hij dan ook verplicht is om in zijn theaterkostuum, een uniform van een legerofficier, aangifte te gaan doen bij de politie. Een groepje jongeren houdt hem staande en troont hem mee naar een feestje bij de kolonel, waar hij als eregast wordt onthaald. Hetzelfde overkomt Sénéchal in Parijs, waar men hem, door zijn theaterkostuum, voor een topdiplomaat aanziet.

Mischien wel 1 van de beste Fernandel's, heb me plat gelachen bij deze film... knotsgek gewoon. ^^