Il Pirata dello Sparviero Nero (1959)

Alternatieve titels: The Pirate of the Black Hawk | Le Pirate de l'Épervier Noir

1 stem

Italië / Frankrijk
Avontuur

geregisseerd door Sergio Grieco
met Gérard Landry, Mijanou Bardot en Andrea Aureli

Een koene piraat en zijn loyale bemanning nemen het op tegen een gemene koning, die zich een weg heeft geforceerd naar de troon met behulp van enkele kwaadaardige piraten. De nieuwe koning ontvoert de dochter van de afgezette graaf en dwingt haar ten huwelijk. Op de dag van het huwelijk valt de piraat aan, maar weet hij op tijd het huwelijk te stoppen en de koning te verdrijven?

avatar van Mac Hammer Fan
Blijkbaar hadden de Italianen ook een knappe Bardot.

In elk geval was de naam alleen in die tijd al genoeg om de kassa te doen rinkelen.

avatar van stephan73
Mijanou Bardot is de zus van Brigitte.. En hoeveel mensen denken bij zo'n poster "he, dat zal de zus wel zijn!"...