Namibia: The Struggle for Liberation (2007)

1 stem

Namibië

geregisseerd door Charles Burnett
met Carl Lumbly, Danny Glover en Joel Hailkili

Deze film vertelt het verhaal van Sam Nujoma, de eerste president van Namibië. De film traceert de politieke bewustwording van het land en het gevecht tegen de Zuid-Afrikaanse bezetter. Eerder dan een geschiedenis van het gewelddadig conflict te presenteren in de stijl van een documentaire, brengt de film bestaande en samengestelde personages om de ziel en de opofferingen van de strijd die in 1990 leidde tot de onafhankelijkheid.

avatar van John Milton
Charles Burnett maakte ooit het indrukwekkende Killer of Sheep (1977). Jammer dat dit zo voelt al een director-for-hire film die een vooraf gepend verhaaltje moet verfilmen. En erger, het is nog wat saai ook.