Yaarana (1981)

India
Drama / Muziek

geregisseerd door Rakesh Kumar
met Amitabh Bachchan, Neetu Singh en Amjad Khan

Bishan (Amjad Khan) en Kishan (Amitabh Bachchan) zijn in hun jongere jaren onafscheidelijk van elkaar. Ze leven in een primitieve omgeving waar rijkdom en luxe totaal niet vanzelfsprekend zijn. Bishan wordt gedwongen om het ouderlijk huis te verlaten om zo een studie te volgen in Bombay, Kishen blijft achter. Jaren later, komt Bishan terug om zijn oude vriendschap met Kishen aan te sterken. Wanneer Bishan ontdekt dat Kishan een overweldigende stem heeft, wil hij hem naar Bombay halen om van hem een ster te maken. Bishan die alles op het spel heeft gezet om een ster te maken van Kishan, verliest hierdoor zijn vrouw en kind. Ook wordt hij bestolen van zijn geld, dat hijzelf gespaard had. Kishan besluit zijn stem in de strijd te gooien om Bishan uit de put halen.