I Giardini del Diavolo (1971)

Alternatieve titels: The Gardens of the Devil | Heroes without Glory

Italië
Oorlog / Avontuur

geregisseerd door Alfredo Rizzo
met Jeff Cameron, Isarco Ravaioli en Lemmy Carson

1942. Het Anglo-Amerikaanse Leger en het Afrikaans Corps staan tegenover elkaar in de woestijn. Ze worden gescheiden door een mijnenveld dat de soldaten "de tuin van de dood" hebben genoemd. Het Afrikaans leger wordt door de Duitsers voorzien van een reusachtige hoeveelheid brandstof en een commando van de geallieerden moet dit laten ontploffen. De patrouille met deze opdracht wordt geleid door een Engelse majoor en na een aantal helse dagen is ze herleid tot slechts zes man en drie gevangenen. Deze laatsten proberen het zestal te overhalen hun taak op te geven en op zoek te gaan naar een fabelachtige schat die ligt in het graf van Farao Cambyse.