Duh u Mocvari (2006)

Kroatië
Familie / Avontuur

geregisseerd door Branko Istvancic
met Marko Pavlov, Robert Váss en Ena Ikica

Broer en zus Miron en Melita bezoeken tijdens de wintervakantie hun vriendje Zoltan, bijnaam Liptus, in Kopacevo. De bewoners en leden van de jachtclub zijn op dat moment volop bezig met activiteiten om de wilde dieren uit het reservaat de winter door te laten komen. Op de avond dat Miron en Melita arriveren, wordt er aan het rand van het moeras de jongen Halasz gevonden, die bijna is doodgevroren. Hij ijlt dat hij een spook heeft gezien op een van de eilanden in het moeras. Het blijkt dat het spook al eeuwenlang ronddwaalt volgens een oude legende. De leden van de jachtclub gaan op onderzoek uit, zonder succes. Miron, Melita en Zoltan besluiten dan maar het avontuur aan te gaan. Ze komen er al snel achter dat het spook gevaarlijker is dan ze dachten.