Los Paraísos Perdidos (1985)

Alternatieve titel: The Lost Paradise

1 stem

Spanje

geregisseerd door Basilio Martín Patino
met Charo López, Alfredo Landa en Miguel Narros

Een vrouw keert uit ballingschap terug naar het ouderlijk huis in een oude Spaanse stad Castilla. Ze is de dochter van een gestorven republikeinse intellectueel en is van plan om zich bezig te houden met de culturele erfenis van haar vader. Dag en nacht denkt ze er over na hoe ze een instelling mogelijk kan maken die de herinnering aan haar vader bestendigt. Dit doet in haar alle goede momenten van haar kinderjaren en jeugd herleven, zaken die zij als verloren beschouwde, en waarvan ze weet dat het heel moeilijk is die terug te krijgen.

avatar van Mac Hammer Fan
Charo López kreeg voor haar rol één nominatie voor een Fotogramas de Plata Award in 1986.