Diez Fusiles Esperan (1959)

Alternatieve titels: Zoras il Ribelle | Ten Ready Rifles

1 stem

Spanje / Italië
Drama / Oorlog

geregisseerd door José Luis Sáenz de Heredia
met Francisco Rabal, Ettore Manni en Rosa Arenas

Tijdens de Eerste Oorlog in Carlista deserteert een luitenant en wordt hij nadien gevangen genomen door de vijand en beschuldigd van spionage. Wanneer de militaire Raad hem ter dood veroordeelt, beweert hij dat de enige misdaad die hij heeft begaan was om te proberen zijn pasgeboren zoon te leren kennen. De nacht vóór de executie krijgt hij nog een beperkte vrijheid aangeboden. Hij probeert van de situatie te profiteren om met de vrouw van wie hij gehouden heeft te ontsnappen.

avatar van Mac Hammer Fan
Kreeg de Prijs voor het beste scenario van het National Syndicate of Spectacle te Spanje in 1959 en werd in hetzelfde jaar ook nog genomineerd voor de Gouden Beer van Berlijn.