Smutsiga Fingrar (1973)

Zweden
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Arne Mattsson
met Peder Kinberg, Isabella Kaliff en Ulf Brunnberg

Nadat een jong meisje sterft aan een overdosis drugs, gaan haar broer en vriend op onderzoek uit om te weten te komen wie haar de narcotica verstrekt heeft. Al snel zijn de twee mannen echter het doelwit van bendeleider Harry, die niet op pottekijkers zit te wachten.

avatar van stephan73
Erg sleazy drugsthriller van Zweede bodem. Film doet niet onder voor films uit dezelfde periode zoals ze in Frankrijk en Italië werden gemaakt. Vol met seks, drugs en geweld.
En de muziek... Oh man, die muziek! Werkelijk schitterende swingende funk/jazz/lounge, met een weergaloos fluit-thema!

Een moddervette 3,5*