Kyrkoherden (1970)

Alternatieve titels: Den Ståndaktige Kyrkoherden | Den Svåra Prövningen | The Lustful Vicar

Zweden

geregisseerd door Torgny Wickman
met Jarl Borssén, Cornelis Vreeswijk en Dirch Passer

Rond het jaar 1800 is Zweden in oorlog met Rusland en zijn vrijwel alle mannen uit het dorp opgeroepen om te vechten aan het front. Wanneer er dus een nieuwe priester arriveert, zijn alle vrouwen opgewonden en blij, omdat er eindelijk weer een man in het dorp aanwezig is. Alleen één vrouw is niet blij, dat is de dochter van de heks. Zij is nog steeds op zoek naar wraak, omdat haar moeder enige tijd geleden tot de brandstapel werd veroordeeld.