The Far Side of Jericho (2006)

Western

geregisseerd door Tim Hunter
met Patrick Bergin, Lawrence Pressman en James Gammon

Jericho, in de jaren 1880. Drie vrouwen uit het Wilde Westen, de weduwen van een criminele bende van broers die recentelijk werden opgehangen, moeten op de vlucht. Ze worden opgejaagd door een groep mannen die er allemaal van overtuigd zijn dat de weduwen op de hoogte zijn van de locatie van de buit van een bankroof en andere schatten.

net gekeken vind het een perfect western

avatar van filmkul
Matige Western. Het verhaal is zwak en mist diepgang en logica. De uitwerking is eveneens zwak. De film mist spanning en valt steeds in herhaling van schieten en wegrennen op de paarden om een eindje verder weer te gaan schieten. Het acteerwerk is middelmatig en houterig. Visueel ziet de film er redelijk uit en de aankleding is prima. Alleen voor de die hard Western fans, hoewel....2.0