Dostana (1980)

India
Drama / Romantiek

geregisseerd door Raj Khosla
met Amitabh Bachchan, Shatrughan Sinha en Zeenat Aman

Vijay en Ravi zijn van jongs af aan elkaars beste vrienden. Vijay is een politieofficier en Ravi is een succesvolle advocaat. Terwijl Vijay smokkelaars vangt en achter slot en grendel zet, is Ravi diegene die de smokkelaars verdedigt in hun rechtszaak. Ondanks hun tegengestelde carrières blijven ze elkaars beste vrienden. Op een dag ontmoeten Vijay en Ravi, op verschillende plaatsen en tijdstip, Sheetal, en worden beiden verliefd op haar. Hoe zal de vriendschap zich voortzetten als het hart van Sheetal kiest voor Vijay of Ravi?