Unlikely Heroes (2003)

Documentaire

geregisseerd door Richard Trank
met Robert Clary en de stem van Ben Kingsley

In "Unlikely Heroes" zien we het verhaal van zeven Joodse mensen die zich gedurende de Tweede Wereldoorlog op geheel verschillende manieren verzet hebben tegen de nazi's. Historische beelden worden afgewisseld met interviews en recente beelden van locaties waar de weergegeven gebeurtenissen zich afgespeeld hebben. Deze documentaire laat zien dat er wel degelijk Joden waren die zich verzet hebben tegen de uitroeiingsplannen van Hitler.