Unlikely Heroes (2003)

Documentaire

geregisseerd door Richard Trank
met Robert Clary en de stem van Ben Kingsley

In "Unlikely Heroes" zien we het verhaal van zeven Joodse mensen die zich gedurende de Tweede Wereldoorlog op geheel verschillende manieren verzet hebben tegen de nazi's. Historische beelden worden afgewisseld met interviews en recente beelden van locaties waar de weergegeven gebeurtenissen zich afgespeeld hebben. Deze documentaire laat zien dat er wel degelijk Joden waren die zich verzet hebben tegen de uitroeiingsplannen van Hitler.

Dit 4de deel uit de Simon Wiesenthal Collection is wederom zeer goed.
Hier worden verhalen verteld over personen die met gevaar voor eigen leven honderden Joden hebben gered uit de gastkamers of deportatie.
Vrijwel onbekende verhalen voor mij, en dus zeer interessant.
De documentaire duurt bijna 2 uur en is zo boeiend dat ze zo voorbij is.
Maar de ganse box is dat, met de 4 documentaires. Een aanrader voor iedereen !!!