I'm Through with White Girls (The Inevitable Undoing of Jay Brooks) (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jennifer Sharp
met Anthony Montgomery, Ryan Alosio en Lia Johnson

Jay Brooks is een zwarte man met een passie voor indie rock, stripverhalen en het daten van blanke meisjes. Na een hele serie nare break-ups, stuurt Jay zichzelf op de missie: "Operation Brown Sugar". Hij ontmoet Catherine, de onbegrepen en ietwat neurotische "Half-rican Canadian" schrijfster van een bestseller, die net zo wispelturig is als hijzelf. Jay krijgt het moeilijk als hij zich realiseert dat zijn bindingsangst een groter probleem voor hem is dan de kwestie van zwart of blank.

SanderSander88
Omdat de cover er aannemelijk uitziet, besloot ik hem toch maar te kijken. Erg jammer dat ik dat gedaan heb want deze film bevat geen kwaliteit. De grappen die gemaakt worden slaan soms totaal nergens op of zijn heel slecht uitgevoerd.
Het daten van de witte meisjes gebeurt alleen in de eerste 5 minuten van de film en de "passie" voor indie-rock komt al helemaal niet bij het verhaal kijken. Ik heb niks tegen B-films en sommige zijn erg goed, maar dit lijkt op een afstudeerprojectje van iemand op een slechte filmacademie.

Ook erg irritant in deze film: Het gerook van de twee hoofdrolspeler. Normaal stoort het me niet dat personages in films roken, maar deze twee characters hadden non-stop een sigaret aan. Het zag er af en toe heel stom uit, alsof ze nog nooit een sigaret hebben beetgehouden.