Tartina City (2006)

Tsjaad

geregisseerd door Issa Serge Coelo
met Youssouf Djaoro, Billy Joséphine en Felkissam Mahamat

De jonge journalist Adoum heeft eindelijk een paspoort, hij kan naar het buitenland om te rapporteren over de situatie in zijn land. Bij het fouilleren op de luchthaven vindt men een geheimzinnige en gevaarlijke brief in zijn jaszak. Adoum wordt afgevoerd naar een van de verschrikkelijke ondergrondse gevangenissen van kolonel Koulbou. Adoums vriend Dhr. Klara komt erachter en waarschuwt Adoums verloofde Nicole. Alles lijkt verloren, maar niemand rekent op Hawa, de nieuwe echtgenote van Koulbou, die het zat is om mishandeld te worden.