Les Lumières du Soir (1956)

Alternatieve titel: Lijdensweg ener Moeder

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Robert Vernay
met Etchika Choureau, Gaby Morlay en Robert Arnoux

Mevrouw Hessler, een ex-danseres, woont samen met haar dochter Catherine. Ze wijdt haar leven aan de opvoeding van het meisje en hoopt dat ze later in het leven een succesvolle loopbaan tegemoet gaat, die zij zelf na een ongeval heeft moeten opgeven. Haar echtgenoot is naar Amerika vertrokken waar hij bekend is geworden in een organisatie van choreografische voorstellingen. Maar hij laat weinig van zich horen en stuurt ook bijna geen geld. Zijn dochter is woedend over het feit dat hij hen zomaar in de steek heeft gelaten. Catherine slaagt in haar carrière als opera-zangeres, maar haar moeder komt zonder werk te zitten, nadat de bank waar ze werkt is failliet gegaan. Omdat ze in geldnood zitten en ten einde raad zijn, stemt Catherine uiteindelijk toe om in een twijfelachtig cabaret te gaan dansen.