The Mountain Eagle (1926)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland

geregisseerd door Alfred Hitchcock
met John F. Hamilton, Bernhard Goetzke en Nita Naldi

Pettigrew wordt verliefd op de lerares van zijn zoon, Beatrice. Zij daarentegen wil niks met hem te maken hebben. In blinde woede beschuldigt hij haar van mishandeling van zijn zoon, Edward. Om de gemoederen van het dorp te sussen, trouwt ze met de kluizenaar, Fear O'God Fulton. Niet lang daarna bevalt Beatrice van hun eerste kind. Pettigrew verstopt op zijn beurt Edward en beschuldigt de kluizenaar van moord. Fear O'God wordt gearresteerd, maar ontsnapt en samen met zijn vrouw en zoon zoekt hij toevlucht in de bergen.

avatar van Egoistico
This Hitchcock directed feature is considered lost. No prints have been known to survive.

Hitchcock himself considered it a mundane melodrama best forgotten, though fans naturally remain curious. In François Truffaut's book Hitchcock/Truffaut (ISBN 2-07-073574-5) Alfred Hitchcock himself described the film as "awful" and said he was "not sorry there are no known prints". Film historian J. Lary Kuhns, however, states in the book Hitchcock's Notebooks ( ISBN 0-380-79945-6) by Dan Auiler that one contemporary writer called The Mountain Eagle far superior to The Lodger.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mountain_Eagle

Enkele afbeelingen uit de film: http://www.hitchcockwiki.com/hitchcock/wiki/The_Mountain_Eagle_%281926%29

avatar van chiel
Spannend of er stemmen zullen komen voor deze film. Er kunnen natuurlijk nog ergens mensen rondlopen die m ooit hebben gezien. Die zijn dan wel 90 ofzo :-S.

avatar van Metalfist
Denk niet dat er ooit gaat op worden gestemd. Wel spijtig natuurlijk

Bart Simpson
Ow, en de tape bestaat niet meer waarop de film staat?
Misschien ligt hij dan ergens in een museum ofzo..

avatar van Metalfist
Ik betwijfel het eerlijk gezegd maar het zou wel erg, erg leuk zijn

Je moet beginnen met hem bovenaan zetten op een lijst, rest komt vanzelf

avatar van chevy93
Ja, zo kan ik dus nooit alle Hitchcocks kijken!

avatar van chevy93
Ik wil best geloven dat joswijermans 90 jaar is en hij deze dus gezien heeft, maar ik betwijfel het.

puckb96
Ach, ook al ben ik een Hitchock fan. Tis een drama. Not my kinda movie. Dus of ik hier zo graag naar zou willen uitkijken? Kan er wel mee leven.

kappeuter (moderator)
Bericht verplaatst naar Alfred Hitchcock

avatar van Erick1985
Zal me niks verbazen als deze ooit op een dag tóch ergens op een stoffige plank wordt gevonden...

avatar van mcouzijn
De pagina waar Dogie_Hogan naar verwees, werkt niet meer. In plaats daarvan kun je hier naartoe:
The Mountain Eagle | BFI Most Wanted BFI National Archive | BFI - old.bfi.org.uk