ad
  • 8.083.925 stemmen

The Mountain Eagle (1926)

Drama | 57 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Duitsland

Geregisseerd door: Alfred Hitchcock

Met onder meer: Bernhard Goetzke en Nita Naldi

Releasedatum: 1 november 1926

Over The Mountain Eagle

Pettigrew wordt verliefd op de lerares van zijn zoon, Beatrice. Zij daarentegen wil niks met hem te maken hebben. In blinde woede beschuldigt hij haar van mishandeling van zijn zoon, Edward. Om de gemoederen van het dorp te sussen, trouwt ze met de kluizenaar, Fear O'God Fulton. Niet lang daarna bevalt Beatrice van hun eerste kind. Pettigrew verstopt op zijn beurt Edward en beschuldigt de kluizenaar van moord. Fear O'God wordt gearresteerd, maar ontsnapt en samen met zijn vrouw en zoon zoekt hij toevlucht in de bergen.

John "Fear o' God" Fulton

Edward Pettigrew

Mr. Pettigrew

avatar van daviddoelen

daviddoelen

This Hitchcock directed feature is considered lost. No prints have been known to survive.

Hitchcock himself considered it a mundane melodrama best forgotten, though fans naturally remain curious. In François Truffaut's book Hitchcock/Truffaut (ISBN 2-07-073574-5) Alfred Hitchcock himself described the film as "awful" and said he was "not sorry there are no known prints". Film historian J. Lary Kuhns, however, states in the book Hitchcock's Notebooks ( ISBN 0-380-79945-6) by Dan Auiler that one contemporary writer called The Mountain Eagle far superior to The Lodger.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mountain_Eagle

Enkele afbeelingen uit de film: http://www.hitchcockwiki.com/hitchcock/wiki/The_Mountain_Eagle_%281926%29

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Spannend of er stemmen zullen komen voor deze film. Er kunnen natuurlijk nog ergens mensen rondlopen die m ooit hebben gezien. Die zijn dan wel 90 ofzo :-S.

avatar van Metalfist

Metalfist

Denk niet dat er ooit gaat op worden gestemd. Wel spijtig natuurlijk

avatar van Bart Simpson

Bart Simpson

Ow, en de tape bestaat niet meer waarop de film staat?

Misschien ligt hij dan ergens in een museum ofzo..

avatar van mister blonde

mister blonde

Inzamelingsactie voor bedreigde Hitchcocks - Kunst - de Volkskrant

Wie weet wordt ie ooit nog teruggevonden.

avatar van Metalfist

Metalfist

Ik betwijfel het eerlijk gezegd maar het zou wel erg, erg leuk zijn

avatar van mister blonde

mister blonde

Je moet beginnen met hem bovenaan zetten op een lijst, rest komt vanzelf

avatar van chevy93

chevy93

Ja, zo kan ik dus nooit alle Hitchcocks kijken!

avatar van chevy93

chevy93

Ik wil best geloven dat joswijermans 90 jaar is en hij deze dus gezien heeft, maar ik betwijfel het.

puckb96

Ach, ook al ben ik een Hitchock fan. Tis een drama. Not my kinda movie. Dus of ik hier zo graag naar zou willen uitkijken? Kan er wel mee leven.

Bericht verplaatst naar Alfred Hitchcock

avatar van Dogie_Hogan

Dogie_Hogan

** Meer info.

avatar van Erick1985

Erick1985

Zal me niks verbazen als deze ooit op een dag tóch ergens op een stoffige plank wordt gevonden...

avatar van mcouzijn

mcouzijn

De pagina waar Dogie_Hogan naar verwees, werkt niet meer. In plaats daarvan kun je hier naartoe:

The Mountain Eagle | BFI Most Wanted BFI National Archive | BFI - old.bfi.org.uk

avatar van mrklm

mrklm

Onderstaande link werkt op dit moment ook niet (meer). Hopen dat deze een tijdje geldig blijft. The Mountain Eagle (1926) | BFI - bfi.org.uk

mcouzijn schreef:

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Ik ben heel benieuwd waar de enige stemmer deze film heeft gezien .