Kocken (2005)

Alternatieve titel: The Chef

Zweden

geregisseerd door Mats Arehn
met Kjell Bergqvist, Henrik Lundström en Peter Viitanen

In 1969 vaart de 18-jarig Martin mee als hulpkok met het vrachtschip de 'Snow Drift' naar Kaapstad. Het is Martins derde reis. Op het schip is alles en iedereen onderworpen aan de brutale kok Peter Stein. Gelukkig zijn Martin en zijn vriend Sundsvall zich niet bewust van wat hen te wachten staat. De ontmoeting tussen Martin en Stein ontwikkelt zich op een manier die beiden zich nooit hadden kunnen voorstellen.

avatar van kwinten16
De film won in 2005 de 'Hollywood Discovery Award' als 'Best Feature Film'.

avatar van kwinten16
Goeie film die volledig gedragen wordt door een schitterende Kjell Bergqvist.

3.5 *

Prima film met een hele goede Kjell Bergqvist als de brutale kok Peter Stein die op momenten veel weg had van Antonio Banderas.