Camelia (1954)

Mexico / Spanje
Drama / Romantiek

geregisseerd door Roberto Gavaldón
met María Félix, Jorge Mistral en Carlos Navarro

Camelia is een gevierde toneelactrice die groot succes bereikt met haar centrale rol in de "Dame van de Camelia's" in het lokale theater. Maar haar privéleven weerspiegelt de karaktertypering van haar op het podium, een verloren vrouw die haar liefde verkoopt om haar levensstijl te handhaven. In het spel drinkt zij als een zeeman terwijl in het echte leven Camelia een drugverslaafde is. Op een dag ontmoet ze een beroemde stierenvechter met een veelbelovende toekomst. De man houdt van haar, maar zij besluit haar liefde voor hem op te offeren om zijn toekomst en reputatie te beschermen.

avatar van Mac Hammer Fan
Nominatie voor één Silver Ariel Award in Mexico 1955, voor de ontroerende vertolking van Maria Felix.